Haber

Trafik Sigortası ve Kasko, Enkaz Altındaki Araçların Deprem Hasarını Karşılar mı?

Kahramanmaraş’ta meydana gelen sarsıntıların yarattığı acı çok büyük. Ama geri kalanına verilen hasarın boyutu da var. Tüm hesaplamalar için henüz tüm bilgiler netlik kazanmasa da ekranlarda gördüğümüz birçok yıkımı uzmanlar araştırıyor. Evleri yıkılan vatandaşlar DASK ödemelerini almaya başladı. İyilik hayatın çipi olunca, ‘Yıkılan sitelerdeki otoparklarda, apartmanların altında mahsur kalan araçlar da kasko ve trafik sigortasından ödeme alabilir mi?’ merak ediliyor.

Depremde yıkım büyük olurken, çok sayıda aracın hasar gördüğü görülüyor. Bölgede hasar tespit çalışmaları devam ederken, artçı sarsıntıların devam etmesi nedeniyle evleri hasar gören vatandaşların barınma sorununun tam olarak giderilemediği için araçlarında kalan kişilerin olduğu biliniyor.

Evi arabasının üzerine çökenler de var. Evleri ve arabaları sarsıntıda hasar görenler. DASK bildiğiniz gibi meskendeki hasarı zorunlu deprem sigortası ile karşılıyor. Araç denilince akla trafik sigortası ve kasko gelmektedir.

Tecrübeli gazeteci Emre Özpeynirci de Gazete Pencere’de bahisle ilgili bilgiler veriyor.

Türkiye’deki araçların %3,1’i Hatay, Kahramanmaraş ve Adıyaman’da bulunuyor.

TÜİK verilerine göre Türkiye’de 14 milyon 200 bin araç var. Depremde en ağır hasarı alan Hatay, Kahramanmaraş ve Adıyaman’da toplam 451 bin 438 araç bulunuyor. Yaklaşık 120.000 tanesi hasarlı, ağır hasarlı ve kullanılamaz durumda.

Bölgede kasko oranı çok düşük. Trafik sigortası sarsıntı hasarını karşılamaz.

Bölgede zorunlu trafik sigortası olan araç oranı yüzde 80 ama zorunlu trafik sigortası doğal afet kayıplarını karşılamıyor.

Depremde en ağır hasarı alan bu 3 ilde sigortalı araç oranı yüzde 15. Yani yüzde 85 araç hasarını karşılayamıyor. Kasko yaptıran araçların %15’inde hasarlı olanların oranı bilinmezken, bilinen tek şey her kasko poliçesinin doğal afet sigortası içermediğidir.

Gelelim hasarlı araçların ödeme hesabına; 451 bin 438 adet aracın yüzde 15’i 67 bin 715 adet araç. Bu, bilinen hasarlı araç sayısının yaklaşık yarısı.

Hepsinin ortalama 500 bin TL’nin üzerinde kasko yaptırmış olacağı düşünülürse, onarımın tamamının karşılanacağı düşünülürse; 33 milyar 857 milyon 500 bin TL tavan maliyet öngörülüyor.

Kasko sigortalarında, ekspertiz değerlendirmesi sonrasında araçların durumuna ve poliçe teminatlarına göre araç ya tamamen ödenir ya da servise gönderilerek onarılır.

Bu durumda onarım süresi boyunca ikame araç tahsis edilir. Bölgede kalamayanlar için diğer bölgeye gitmek için bir çıkış yolu sunuluyor ki bu değerli bir durum.

Araç sahiplerinin depremde hayatını kaybetmesi durumunda mirasçılar sigortadan miras yoluyla ödeme alabilirler.

Geçen yıl enflasyondaki yükselişle birlikte sigorta poliçelerindeki artış da gündemdeydi. Bu durumda Özpeynirci Türkiye’deki sigorta oranını da veriyor tehlike sinyalleri duyulsun diye.

Özpeynirci’nin de sosyal medyada kasko fiyatlarıyla birlikte yorumlanan ‘depremzedeler için ÖTV’siz araç’ var.

?

?

?

?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu